Εκπαίδευση Δασκάλων Yoga Science
Δεύτερο Μέρος
Η Εκπαίδευση στο σύστημα Yoga Science είναι συνεχής. Οι δάσκαλοι, εξελίσσονται μέσα από την διδασκαλία πραγματώνοντας τη διδασκαλία. Δεν γίνονται δάσκαλοι επειδή πλήρωσαν για να πάρουν δίπλωμα κατάρτισης ή επειδή ολοκλήρωσαν κάποιες ώρες εκπαίδευσης. Δεν γίνονται δάσκαλοι επειδή έμαθαν ή αποστήθησαν τέλεια τη θεωρία πάνω στη φιλοσοφία της yoga ή τελειοποίησαν τις πρακτικές της άσκησης του σώματος και του νου.
Χρίζονται δάσκαλοι, όταν αναγνωριστεί σε αυτούς από τη Δασκάλα τους, η απόφαση και αφοσίωση για το στόχο της αυτοπραγμάτωσης. Είναι εστιασμένοι και αυτοτροφοδοτούνται από την ουσία που Είναι και όχι από αυτά που κατέχουν ως γνώσεις, καταξίωση ή επιτυχία. Ολοκληρώνονται μέσα από τη διδασκαλία καθώς διδάσκουν και διδάσκονται για όλο το φάσμα της ζωής εμπεριέχοντας το θάνατο ως αναπόσπαστο κομμάτι της. Ενοποιούν και συμφιλιώνουν το Εγώ με το Είμαι, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο την προσωπικότητα, η οποία συνεχώς μεταμορφώνεται, για την έκφραση του Εαυτού. Πορεύονται με ύλη και πνεύμα σε ισορροπία, βρίσκοντας την αρμονία στην αυθεντικότητα και ειλικρίνειά τους. Στόχος τους η αποκάλυψη της αλήθειας, και ο μόχθος της απελευθέρωσης από όποια σφαλερή αντίληψη και περιορισμένη σκέψη για τη ζωή.
Η Διδασκαλία είναι μια συνεχής δοκιμασία. Δοκιμάζονται μέσα από προκλήσεις ως προς τη θέληση, τα κίνητρα, και τις δράσεις τους, παρατηρώντας τις επιθυμίες της προσωπικότητας, τους φόβους ή τις ανασφάλειες. Η πρόθεση για να υπερβούν τις μικρές επιθυμίες τους φέρνει όλο και πιο κοντά στην ουσία του σκοπού της ζωής τους. Καλλιεργούν τη διάκριση παρατηρώντας τη Δασκάλα μέσα στις απλές και σύνθετες υποθέσεις της ζωής πατώντας γερά στην εσωτερική τους φωνή και καθοδήγηση.
Η προσφορά και η δοτικότητα του καλύτερού τους εαυτού σε όσους είναι πρόθυμοι να λάβουν, τους βγάζει πέρα από τα όρια της ιδιοτέλειας και σκοπιμότητας. Μέσα από τη διαδικασία της διεύρυνσης της ατομικής τους συνείδησης διευρύνουν τις σχέσης με τους άλλους στα πλαίσια της συνεργασίας και της συνύπαρξης. Συνδημιουργούν προσφέροντας και πριμοδοτώντας τον άλλον, γνωρίζοντας ότι η άνθιση του καθένα συντελεί στην άνθιση του κόσμου. Στη διεύρυνση της συνείδησης η μόνη ουσιαστική γνώση ότι το άτομο είναι ταυτόχρονα και ο Κόσμος.
Επειδή η διδασκαλία είναι ζωντανή, βιωματική και εξελίσσεται συνεχώς η ανάπτυξη των εκπαιδευόμενων δασκάλων ή χρισμένων δασκάλων είναι ανάλογή της. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, αυτοί που ζορίζονται να υπερβούν το εγώ παραμένοντας με άλυτα θέματα στην προσωπικότητα, στα εσωτερικά κίνητρα και στο στόχο που έχουν, αν δηλαδή ο στόχος τους παραμένει ιδιοτελής, είτε αποβάλλονται με φυσικό τρόπο από τη διδασκαλία είτε αποχωρούν. Είναι λίγοι που έχουν το σθένος και τη δύναμη να συνεχίζουν παραμένοντας άφοβοι ως προς την αλλαγή. Αυτοί που μπορούν να αντέξουν το θάνατο του εγώ, δηλαδή του πεπερασμένου τρόπο σκέψης και ζωής, αναδύονται μέσα από τις στάχτες τους. Αναλαμβάνουν απόλυτα την ευθύνη της ζωής τους αποφασίζοντας να ρισκάρουν, να παίξουν και να τσαλακωθούν, αλλά προπάντων να δημιουργήσουν. Έτσι ανθίζουν επιτρέποντας τη μεταμόρφωσή τους και η Διδασκαλία γίνεται η ίδια η Ζωή.
Η εμπιστοσύνη και ευγνωμοσύνη προς τη Δασκάλα, τους ανοίγει τα φτερά της μεγαλύτερης δυνατότητας της ζωής τους, να βρουν το Δάσκαλο μέσα τους, την Ελευθερία και την Αγάπη που Είναι!
✎ Author: Ειρήνη Άψυχου- Yoga Science Teacher
Η εκπαίδευση στο Yoga Science δεν έχει μια ορισμένη διάρκεια ολοκλήρωσης. Είναι συνεχής για όσο θέλει το άτομο που την έχει επιλέξει να παραμείνει κάτω από την ομπρέλα της διδασκαλίας. Υπάρχει ο κανόνας που λέει πως ο νεόφυτος δάσκαλος παραμένει κατω απο την επίβλεψη του δασκάλου του για 7 χρόνια, όμως ακόμη και αυτό είναι σχετικό. Ο νεόφυτος παρακολουθεί και μαθαίνει από το δάσκαλό του πέρα από τις τεχνικές της Yoga, τον τρόπο που ενεργεί και σκέφτεται, τον τρόπο που αλληλεπιδρά με τον κόσμο σε διάφορες περιστάσεις. Τον τρόπο που κρατάει σταθερό το κέντρο του, και καθαρή τη ματιά του.
Όσο και να είναι φανερές σε όλους οι τεχνικές και τα προγράμματα εκμάθησης της διδασκαλίας του Yoga Science, αυτό που αληθινά μαθαίνεται δεν είναι δυνατό να αντιγραφεί. Αυτό συμβαίνει γιατί η διδασκαλία δεν είναι βασισμένη πάνω σε κάποιο εξωτερικό τυπικό που πρέπει να ακολουθείται. Εξάλλου όλες οι θεωρίες και οι ασκήσεις της yoga είναι γνωστές και ανοιχτές στο κοινό παντού. Η συγκεκριμένη διδασκαλία είναι ζωντανή, και δεν ζητά από τους μαθητές να αντιγράψουν ή να παπαγαλίσουν κάποια θεωρία ή τα λόγια του ίδιου του δασκάλου τους. Απεναντίας ζητείται να σπάσουν πολλές ταμπέλες που κρύβουν την αυθεντικότητα του μαθητή. Μέσα από το κοινό ταξίδι της εκμάθησης στη σχέση μαθητή-δασκάλου, αναδεικνύεται αυτό που φέρει μέσα του το άτομο, και γίνεται δάσκαλος μέσα από την απόφασή του να αφήσει το εγώ του να πεθάνει πολλές φορές. Όλοι είναι δάσκαλοι και μαθητές στη ζωή, η διαφορά με το Δάσκαλο είναι ο συνειδητός στόχος, η ένταση και η εντατικοποίηση της διαδικασίας.
Έτσι λοιπόν, η διδασκαλία του Y.S. βασίζεται στη μαγνητική αύρα που σχηματίζει ο δάσκαλος μέσα από τα λόγια και τις πράξεις του που είναι ειλικρινή, αυταπόδεικτα, ευθυγραμμισμένα. Αυτός είναι ο λόγος που το σύστημα Υ.S. δεν γίνεται να δώσει διαπιστευτήρια, χαρτιά ή να αφήσει να εξαγοραστεί με οποιονδήποτε τρόπο ο τίτλος του δασκάλου, γιατί πολύ απλά θα αυτοακυρωνόταν.
Δεν κάνουν όλοι για δάσκαλοι. Όχι γιατί δεν έχουν τα προσόντα και τις ικανότητες, αλλά γιατί πραγματικά μέσα τους δεν είναι αυτός ο στόχος τους. Αν θέλει κάποιος να χρησιμοποιήσει τον τίτλο του δασκάλου Υ.S. ως κάποιο παράσημο, απόδειξη, επιβεβαίωση, αλλά και ίσως για κάποιον άλλο θεμιτό σκοπό χωρίς όμως το στόχο της πνευματικής διεύρυνσης, της συνεχούς ζωντανής διδασκαλίας, τότε δεν υπάρχει λόγος να αποζητά και δεν θα χρειαστεί τον συγκεκριμένο τίτλο.
Τα άτομα που φέρουν τον τίτλο του δασκάλου δεν έχουν κατακτήσει κάποια θέση. Η ίδια η σκέψη της κατάκτησης μιας θέσης και μόνο, είναι εκτός ζητούμενου. Ο μαθητής θα ονομαστεί δάσκαλος όταν ο δάσκαλός του δεί στις πράξεις του την απόφασή του. Όλοι μέσα στη διαδικασία αυτή, μαθητές ή δάσκαλοι, δεν είναι τέλειοι, αλλά θέλουν να στέκουν πάντα στο ύψος του εαυτού τους, ειλικρινείς σε αυτό που είναι σήμερα, και με τα έργα τους να προσφέρουν αυτό που τους δόθηκε.
✎ Author: Φρειδερίκη Παπασταυροπούλου – Yoga Science Teacher