You are currently viewing Εκπαίδευση Δασκάλων Yoga Science (Πρώτο Μέρος)

Εκπαίδευση Δασκάλων Yoga Science

Πρώτο Μέρος

Το σύστημα του Yoga Science είναι μια βιωματική Διδασκαλία που έχει στόχο τη διεύρυνση της συνείδησης του ατόμου, μέσα από την προσωπική του θέληση και εργασία. Για να εκπαιδευτεί κάποιος στο Yoga Science χρειάζεται να καταλάβει αρχικά τι είναι αυτή η Διδασκαλία και τι Στόχο έχει. Καταλαβαίνει πραγματικά τον Στόχο της, όταν ευθυγραμμιστεί με το δικό του Στόχο ζωής.

Η Διδασκαλία του Yoga Science είναι εμπνευσμένη από την αναζήτηση για την Αλήθεια και την Ελευθερία του ανθρώπου. Δημιουργημένη μέσα από βίωμα, είναι ένα ζωντανό Ον που πήρε μορφή και συνέχεια εξελίσσεται, μέσα από τη Δασκάλα και ιδρύτρια του συστήματος. Η ίδια, μοιράζεται τη βιωμένη Διδασκαλία βλέποντας στον άνθρωπο την τεράστια δυνατότητα να ζει Ελεύθερος, με Πληρότητα· Τη δυνατότητά του να δει ότι η Ομορφιά στη ζωή υπάρχει με την προσφορά. Με τη συνειδητοποίηση πως ολόκληρη η πραγματικότητα είναι ένα θαύμα, που μπορεί να βιωθεί ως Δημιουργία του καθένα. Κάποιος που εμπνέεται και αναγνωρίζει αυτήν τη δυνατότητα, μπορεί να περπατήσει τη διαδρομή προς τον ίδιο τον Εαυτό του, να γνωρίσει ξανά το απέραντο Ον που Είναι.

Στη διαδικασία της εκπαίδευσης ο ασκούμενος ξεκινάει να γνωρίζει τις λειτουργίες του μυαλού και όλων των φυσικών σωμάτων του, καθώς εμβαθύνει στις δυνατότητες τους. Τα βασικά κλειδιά είναι η αδιάκοπη εξάσκηση νου και σώματος, με πειθαρχία, εγρήγορση και επίγνωση. Η Συνείδηση ξυπνάει και υπάρχει μέσα στην κάθε στιγμή της ημέρας, καθιστώντας τον ασκούμενο να βιώνει τη ζωή του με παρουσία. Βλέπει έτσι πως η yoga, που αρχικά δίνει εργαλεία για τη βελτίωση της ζωής, είναι στην ουσία ο ίδιος ο τρόπος που ζει τη ζωή του. Συνειδητοποιεί σταδιακά ποιος είναι ο στόχος της yoga. Ξεκινάει να βλέπει τον άνθρωπο, ολόκληρη τη φύση του, ως παρατηρητής και ερευνητής του. Καθώς αποταυτίζεται από την ατομική του μορφή, ξυπνάει μέσα του η αντίληψη της Ενότητας που διαπερνάει όλες τις μορφές ζωής όπως και κάθε σπιθαμή στον Κόσμο.

Σημαντική απόφαση του εκπαιδευόμενου είναι αν θα αφεθεί με εμπιστοσύνη στην καθοδήγηση του Δασκάλου που επέλεξε. Αν θα παραδώσει το ‘εγώ’ του σε αυτόν. Αυτό σημαίνει, να επιτρέψει να ταπεινωθεί ο εγωισμός του, βάζοντας τον Δάσκαλο μπροστά του ως καθρέφτη για να δει μέσα από εκείνον γυμνά, όλα τα ‘άσχημα’ και ‘όμορφα’ στοιχεία της προσωπικότητας. Αυτό του επιτρέπει να αποταυτιστεί από τα χαρακτηριστικά και να δει τις φαινομενικές αδυναμίες του χωρίς ενοχή, αλλά ως εργαλεία για να εξελιχθεί. Χρησιμοποιεί τα μάτια του Δασκάλου και καθώς τον εμπιστεύεται, ανοίγει το πεδίο για μια σχέση μοιράσματος. Σε μια τέτοια σχέση ειλικρίνειας υπάρχει μόνο Αγάπη.
Είναι μια διαδικασία δύσκολη που προκαλεί συχνά πόνο στο ‘εγώ’, όμως είναι απόφαση του ίδιου να βάλει το Δάσκαλο στη θέση αυτή. Ξεπερνώντας την ανάγκη που έχει προσωπικότητα να νιώσει σπουδαιότητα, επιτρέπει στον εαυτό του να ακούσει και να δει χωρίς κρίση, με καθαρότητα. Επιτρέπει να μάθει από κάποιον έξω από τον ίδιο. Σε αυτό το σημείο είναι που καταλαβαίνει αν πραγματικά θέλει να γνωρίσει την ενότητα και να ζει ελεύθερος από την ισχύ του Εγώ του.

Μέσα από την απόφαση έρχεται το σθένος. Η ισχυρή θέληση πηγάζει από το πάθος για τη βίωση της Ζωής στο μεδούλι της. Καθώς ζει ο άνθρωπος με αυτόν τον τρόπο, βιώνει απέραντο Έρωτα.

Στην πορεία του ο ασκούμενος, είναι σημαντικό να διατηρεί τη φρέσκια ματιά, την περιέργεια για τον κόσμο, τη γνώση ότι όλα κυλούν και αυτός μέσα στη ροή ασταμάτητα μαθαίνει. Η Διδασκαλία είναι ζωντανή και ανθίζει μέσα από τη ζωή του. Όταν ο Στόχος μένει ισχυρός και αναλλοίωτος για εκείνον, του προσφέρει δύναμη να στηρίξει τον τρόπο που θέλει να ζει στον κόσμο αυτόν. Καθώς κοιτάζει με ειλικρίνεια τον εαυτό του, αγκαλιάζει την ανθρώπινη φύση του, αλλά στρέφει τη ματιά προς την Ομορφιά του Πνεύματος. Ισορροπώντας αυτά τα δυο, υλοποιεί ως Ένα.

Το Δώρο που έχει πάρει ο εκπαιδευόμενος μέσα από τη Διδασκαλία, είναι δικό του και ταυτόχρονα δεν του ανήκει. Είναι κληρονομιά ανεκτίμητη. Μόλις κατανοήσει αυτό, είναι λαχτάρα του να το προσφέρει. Αυτός είναι ο λόγος για να διδάξει. Με ανιδιοτέλεια και σεβασμό. Βλέπει στον άνθρωπο την απέραντη Ύπαρξη εντός του. Θέλοντας να μοιραστεί μαζί του αυτήν τη ματιά, καταλαβαίνει τη δύναμη της Ενότητας και την υπέροχη δυνατότητα για την Ελευθερία του.

 

✎ Author: Αλεξία Γραμμενίδου – Yoga Science Teacher

Η βασική προϋπόθεση για να γίνει κάποιος δάσκαλος στην κοινότητα του Yoga Science είναι η Θέληση. Μια βαθιά θέληση ψυχής, μια βαθιά ανάγκη για ελευθερία ψυχής και για ολοκλήρωση. Το κίνητρο που θα πρέπει κανείς να έχει για να ξεκινήσει την εκπαίδευση, είναι ο ίδιος του ο εαυτός και η πρόθεσή του να προσφέρει το Εγώ του στο σύνολο, στην ομάδα, στο Δάσκαλο, ώστε να εκδηλώσει τον βαθύτερο Εαυτό του.

Η διδασκαλία του yoga science είναι ένα βιωματικό μονοπάτι, που βασίζεται στην εμπειρία του κάθε ατόμου που θέλει να τη χρησιμοποιήσει για να φέρει σε ισορροπία την υλική και πνευματική του φύση. Η επιλογή του Δασκάλου είναι το πρώτο βήμα για να δημιουργηθεί η σχέση Δασκάλου-μαθητή. Μια σχέση που στη σύγχρονη εποχή χάθηκε, γιατί ο άνθρωπος αποκόπηκε από την πραγματική του φύση, το Θεό, το Όλον, τον Εαυτό, το Πνεύμα. Ο ρόλος του Δασκάλου λοιπόν, υπενθυμίζει στο μαθητή αυτή τη σύνδεση, ξανά στο σήμερα. Έτσι, Δάσκαλος και μαθητής συμπορεύονται σε αυτό το πνευματικό μονοπάτι, μέσα από την αλήθεια, την αγάπη και την ελευθερία, για να μεταμορφώνουν μαζί τη Ζωή σε Ιερή Τέχνη.

Όταν οι μαθητές είναι περισσότεροι δημιουργείται μια πνευματική ομάδα, με αυτό τον κοινό εσωτερικό στόχο. Η μοναδικότητα της κάθε προσωπικότητας είναι απαραίτητη για να συμβάλλει στο σύνολο με τον δικό της τρόπο. Αυτό το στοιχείο δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να αντιληφθεί ότι παρόλο που η κάθε προσωπικότητα, ο κάθε νους αποτελεί ένα ολόκληρο διαφορετικό σύμπαν, ο πυρήνας μπορεί να είναι κοινός, ακέραιος και σταθερός. Έτσι, η ομάδα λειτουργεί σαν ένας ζωντανός οργανισμός με ένα δυνατό κέντρο και δρα και υλοποιεί μέσα από αυτό. Το κάθε μέλος λειτουργεί ως καθρέφτης για τα υπόλοιπα, με αποτέλεσμα η δυναμική να πολλαπλασιάζεται, η εξελικτική διαδικασία να επιταχύνεται και ο υλικός χρόνος γίνεται σχετικός. Ο κάθε ένας επιλέγει να συμβάλλει με την προσωπική του ατομική κίνηση, σε μια συλλογική τάση για αλλαγή. Και μία ουσιαστική αλλαγή ξεκινάει πάντα από μέσα προς τα έξω.

Η εκπαιδευτική διαδικασία στην ομάδα του Yoga Science είναι ζωντανή και πάντα εξελίσσεται, όπως η ίδια η Ζωή. Δεν αρχίζει με την συμπλήρωση συγκεκριμένων ωρών πρακτικής και δεν τελειώνει με την απόκτηση διπλώματος. Βασίζεται στην εργασία με το Εγώ και στη διεύρυνση της συνείδησης. Βασίζεται στην αλήθεια, την αγάπη, την εμπιστοσύνη και την προσφορά ανάμεσα στις ανθρώπινες σχέσεις. Ο εκπαιδευόμενος μπορεί να περαμένει για όσο ο ίδιος συνειδητά το επιλέγει.

Η πρακτική της yoga είναι το βασικό εργαλείο της διδασκαλίας, όπου αποτελείται από τη σωματική άσκηση και τη θεωρία από τα 4 βασικά μονοπάτια της γιόγκα (Karma, Bahkti, Raja, Jnana). Μέσα από τη διδασκαλία αρχίζω να αντιλαμβάνομαι τις δύο πλευρές της οντότητάς μου – το εγώ είμαι. Από τι αποτελείται το “εγώ” μου και τι σημαίνει η κατάσταση του να “είμαι”. Η συνείδηση είναι το κλειδί σε αυτή τη διαδρομή, γιατί καθώς τη διευρύνω, αναγνωρίζω τη θέση του παρατηρητή και αποταυτίζομαι από το εγώ και τις εξωτερικές καταστάσεις. Αποκτώ επίγνωση, οξυμένη αντίληψη και διάκριση. Γίνομαι η αιτία της ζωής μου, καθώς αναλαμβάνω την ευθύνη των πράξεών μου. Γίνομαι Δημιουργός.

Ο δάσκαλος σε αυτή την ομάδα, κάνει πράξη και βίωμα τη διδασκαλία και διδάσκει μέσα από αυτό που γίνεται, σε αυτή τη δύσκολη και παράλληλα γεμάτη ομορφιά, διαδρομή. Η ζωή του γίνεται διδασκαλία και η διδασκαλία γίνεται Ζωή.

 

✎ Author: Άλκηστη Παναγιωτοπούλου – Yoga Science Teacher

Leave a Reply